lauantai 21. toukokuuta 2016

Sittenkin viimeisen viikonlopun kuulumiset!

...ja kulunutta viikkoa

Opettajamme Sari tuli käymään Suomesta luonamme. Menimme hänen kanssaan tapaamaan koululle tapaamaan opettajaa täältä (samaa Catalina-opettajaa, jonka kanssa olemme sinin kanssa olleet tekemisissä tiiviisti). Pikaisen tutustumisen jälkeen kävimme Sinin klinikalla pyörähtämässä ja sitten ajettiin lähikaupunkiin Porto Cristoon yksityiseen sairaalaan. Sari teki siellä kierroksen seuraavia suomalaisia vaihto-opiskelijoita varten. Yllätykseksemme meistä otettiin muutamat kuvat sairaalan edessä ja haastateltiin. Pääsimme paikallislehteen! Jäimme iltapäiväksi rannalle, siivosimme illalla kotiin päästyämme kämpän lähtökuntoon ja pakkasimme matkalaukut valmiiksi.

Vasemmassa reunassa on Catalina-opettaja täältä, muut sieltä ovat sairaalan väkeä ja oikealla on reunasta lähtien Sini, Julia ja Sari-opettaja Suomesta.

Perjantaina oli Sinin viimeinen työpäivä ja hänen pomonsa vei koko klinikan työporukan syömään paikalliseen ravintolaan. Sieltä Sinin suoriuduttua haimme matkalaukut kämpiltä, luovutimme avaimet ja lähdimme junalla Palmaan. Jännitimme löytäisimmekö hotelliimme, mutta meidän iloksemme juna-aseman vierestä kulki bussi suoraan hotellin lähelle. Hotellimme sijaitsee about 20m rannasta!!! Sinne siis lauantaina. Meidän piti vielä ostaa tuliaisia Palmasta ja mennä syömään yhden suomalaisen vaihto-oppilaan kanssa, joten matkalaukut heitettyämme hotelliin lähdimme takaisin Palmaan. Hirveää ravaamista edes takaisin, mutta tuliaiset saatiin ja oli tosi mukava nähdä joku muukin suomalainen nuori täällä :D Kävimme syömässä intialaisessa ravintolassa ja vaihtamassa kuulumisia. Madeleine on suorittamassa vaihtoaan sairaalassa ja ambulanssissa Palmassa ja hänelläkin on vain viikko jäljellä täällä.

Perjantai-ilta ei päättynyt suinkaan myöhäiseen syömiseen vaan päätimme vielä mennä katsomaan hotelli alueemme yöelämää! Kun ei tosiaan olla oltu ulkona juhlimassa KOKO KUUKAUDEN AIKANA, sillä manacorissa ei mitään sellaista ollut :D Paljon saksalaisia turisteja oli liikenteessä, päädyimme melko isoon yökerhoon nimeltä MegaPark. Harmiksemme tunnelma ei ollut ihan sellaista kuin odotimme, emmekä saaneet ostettua drinkkejäkään, koska kortti ei kelvannut taaskaan. Niin että melko kuivin suin lähdettiin hotelliin nukkumaan :))

Hieman oli väkeä MegaParkissa, suurin osa lössistä oli saksalaisia ja joivat valtavia kaljatorneja ja lauloivat jotain omia yhteislaulujaan.

Ei kyllä haitannut pätkääkään ettei saatu drinkkejä perjantaina, läksimme tänään lauantai aamusta heti aamupalan syötyämme rannalle palvomaan viimeistä päivää aurinkoa pirteinä ja vietimmekin siellä koko päivän. Kävimme ostamassa eväät huomista pitkää päivää varten ja seuraavaksi ohjelmassa meidän lempihommaa: leffa ja herkkuja.

Rantakuva nro 97651234567. El Arenal, ranta hotellin vieressä.
Lahnat ottamassa viimeiset rajattomat!!! Ny o paahtunnu olo. Sorono Espanja ja tack så myckeeeeet.

Huomenna sitten lähtö aamusta lentokentälle ja kotia kohti!